piątek, 21 sierpnia 2009

Połącz komputery bez kabli... na odległość

Nieraz mieliście okazję przenieść pliki z jednego komputera na drugi, np. z pracy do domu. To już norma. Na pewno wykorzystujecie do tego osławione PenDrivy czy choćby płytyCD/DVD. To też norma. Ale czy korzystaliście kiedykolwiek z wirtualnych dysków? Powiecie teraz, eeeeeeee tam, wiele ich jest w Internecie, są takie i owakie. Wiem że są. Ale ja znalazłem inny i teraz się z Wami podzielę.

File sync, sharing and backup made easy
A więc.

Przemierzając Internet w poszukiwaniu narzędzia do przenoszenia plików ma odległość (bez wykorzystywania PenDrive'a czy CD/DVW) natrafiłem na Dropboxa.

Dropbox to oprogramowanie, które synchronizuje pliki online i komputery.

Umieść swoje pliki na koncie Dropbox na jednym komputerze, a zostaną one natychmiast dostępne na każdym z innych komputerów, na których został zainstalowany Dropbox (Windows, Mac i Linux też!) Ponieważ kopie plików są przechowywane na bezpiecznych serwerach Dropbox'a, można również uzyskać do nich dostęp z dowolnego komputera lub urządzeniach przenośnych za pomocą strony internetowej Dropbox'a.


Z Dropbox, pliki są zawsze na bieżąco.

Powiedzmy że edytujesz dokumenty w domu. Jak tylko klikniesz przycisk "Zapisz", Dropbox dokona synchronizacji tego samego pliku do wszystkich innych komputerów od razu i automatycznie. To tak, jakby ten dokument został zapisany na wszystkich komputerach. Daje to swobodę pracy na każdym z komputerów i zawsze pliki masz pod ręką.

Dropbox pozwala łatwo udostępniać pliki.


Możesz łatwo udostępniać całe foldery lub albumy fotograficzne z Dropbox'a. Wystarczy umieścić foldery, które chcesz udostępnić w Dropbox i zapraszać do nich ludzi. Możesz także wysłać ludzi, linki do określonych plików w Twoim Dropbox'ie. To sprawia, że Dropbox to idealne narzędzie dla zespołów projektowych.

Z Dropbox, tworzenie kopii zapasowych online jest automatyczne.


Za każdym razem gdy umieszczasz plik w folderze Dropbox, ten automatycznie tworzy kopię zapasową na bezpiecznych serwerach Dropbox'a. Jeśli kiedykolwiek Twój komputer zgaśnie i utracisz wszystkie pliki, na Dropbox'ie są one bezpieczne i mogą zostać przywrócone w każdej chwili. Darmowe konto 2GB jest idealny do tworzenia kopii zapasowych dokumentów. Dropbox oferuje również większe przestrzenie (do 100GB) do tworzenia kopii zapasowych i zbiorów muzyki i wideo.

Dropbox pozwala "powrócić do przeszłości", aby cofnąć skasowane lub wycofać wprowadzone zmiany na plikach.


Dropbox przechowuje historię wszystkich dokonanych zmian, tak aby można było cofnąć wszelkie błędy, a nawet cofnąć skasowane pliki. Domyślnie, Dropbox zachowuje ostatnie 30 dni z historii dla wszystkich plików. Jest również możliwość nieograniczonego cofania nazwie "Pack-Rat".
Dropbox jest prostszą alternatywą dla tego, co stosowaliście w przeszłości.

Dropbox zastępuje:

* Załączniki e-mail do siebie i innych ludzi,
* Korzystanie z dysków USB do przenoszenia plików między komputerami,
* Zmiana nazwy plików do prowadzenia historii poprzednich wersji,
* Skomplikowane oprogramowania do backupu,
* Serwery FTP, konkretne systemy udostępniania, Network Attached Storage (NAS),


Podsumowanko:
Jak widzicie, system ten daje faktyczne udogodnienia w działaniu z folderami czy plikami. Ja już go wypróbowałem i jestem mile zaskoczony. Właśnie robiłem reinstalowanie WinXP na komputerze teścia i nie brałem żadnych płyt czy Pendrive'ów ze sobą. Bez kłopotu, bez problemu ściągnąłem wszystko z mojego konta na DropBox'ie. Oczywiście, komfort pracy z taką usługą zależny jest od dostępnych prędkości Internetu. Ale przyznam że nie muszę pamiętać o tym co ze sobą wziąłem a co zapomniałem. Prosto i skutecznie. Polecam!


Sync your files across computers with Dropbox



Spodobał Ci się ten artykuł?

Podłącz się do naszego kanału RSS , a najnowsze wpisy trafią wprost do Twojego komputera.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz